موسسه مشاوره حقوقی و کیفری

موسسه مشاوره حقوقی
مشخصات بلاگ

گروه وکلای آسایش گستران با در اختیار داشتن کادری گسترده از وکلای پایه یک و قضات بازنشسته و اساتید دانشگاهی در سراسر ایران و کشورهای زیادی میتوانند تامین کننده آسایش حقوقی شما هموطنان ارجمند باشند .

طبقه بندی موضوعی

۱۰ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

يكشنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۰۵:۲۱ ق.ظ

وکیل دادگستری و مراحل دریافت گواهی انحصار وراثت

وکیل دادگستری و مراحل دریافت گواهی انحصار وراثت

وکیل انحصار وراثت

دریافت گواهی انحصار وراثت، مراحل مختلفی دارد که در ادامه مطلب «وکیل دادگستری برای انحصار وراثت» به بررسی آنها می‌پردازیم:

1- دریافت گواهی فوت

اولین مرحله انحصار وراثت، دریافت گواهی فوت است. هنگامی‌که یک فرد فوت می‌کند، ازلاعات مربوط به علت و زمان فوت او در سامانه جامع الکترونیکی ثبت احوال، ثبت می‌گردد. همچنین شناسنامه فرد باطل و گواهی فوت برای او صادر می‌شود.

در خصوص گواهی فوت توجه به نکات زیر مهم است:

الف) برای دریافت آن باید اداره ثبت احوال کشور مراجعه کنید؛

ب) به صورت کلی، گواهی به ورثه یا وکیل ایشان، مأموران نیروی انتظامی، مالک مکانی که متوفی در آن فوت نموده و همچنین کارکنان قبرستان تحویل داده می‌شود.

2- تکمیل فرم درخواست گواهی انحصار وراثت

در این مرحله، ورثه یا وکیل آنها باید به شورای حل اختلاف آخرین محل اقامت متوفی مراجعه کنند و ضمن دریافت فرم درخواست گواهی انحصار وراثت، اقدام به تکمیل آن نمایند. در این فرم باید نام تمامی ورثه و نسبت آنها با متوفی قید گردد.

البته لازم به ذکر است که در این مرحله نیازی به حضور تمام ورثه نیست و مراجعه یک تن از آنها و یا وکیل ایشان کفایت می‌کند.

3- تأیید ورثه

در این مرحله وراث باید با مدارک زیر به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه نمایند:

الف- اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی تمام ورثه

ب- فرم تکمیل شده درخواست انحصار وراثت

ج- حضور دو شاهد که تمامی ورثه آنها را به اتفاق می‌شناسند. علت حضور این دو شاهد این است که شاهدان، وراث شخص متوفی را با دادن امضا به صورت قانونی تأیید نمایند. در این راستا، مسئول دفترخانه اسناد رسمی باید شهادت‌نامه‌ای برای ارائه به دادگاه تنظیم نماید.

ادامه مطلب...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۰۱ ، ۰۵:۲۱
آسایش گستران
جمعه, ۲۷ خرداد ۱۴۰۱، ۰۵:۲۲ ب.ظ

وکیل دادگستری و انواع دادگاه‌ها

وکیل دادگستری و انواع دادگاه‌ها

محاکم در قانون آیین دادرسی ایران، به محاکم عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شوند. محاکم عمومی به معنای محاکمی هستند که صلاحیت رسیدگی به دعاوی و یا جرایم عمومی را دارند لیکن محاکم اختصاصی محاکمی هستند که یا به افراد خاص تعلق دارند و یا به دعاوی و جرایم ویژه. ما در اینجا انواع دادگاه‌ها را به شرح زیر تقسیم می‌کنیم:

وکیل دادگستری و انواع دادگاه‌ها

محاکم عمومی

در قسمت اول این مبحث به توضیح انواع محاکم عمومی می‌پردازیم:

دادگاه‌ حقوقی

دادگاه حقوقی صلاحیت رسیدگی به مسائل حقوقی مختلف مثل الزام به تنظیم سند رسمی، مطالبه وجه، الزام به تسلیم مبیع و مسائلی از این قبیل را دارند. دادگاه‌های حقوقی صرفاً می‌توانند در حوزه صلاحیتی خود به دعاوی رسیدگی نمایند و حق رسیدگی به دعاوی خارج از صلاحیت خود را ندارند.

دعاوی حقوقی که قابلیت طرح در محاکم حقوقی را داند شامل غالب مسائل مطرح در قانون مدنی، قانون امور حسبی، قانون تجارت و سایر قوانین مرتبط با امور حقوقی و مدنی می‌شود. در اینجا توجه به این نکته ضرورت دارد که قانون حاکم بر رسیدگی به دعاوی در دادگاه‌های حقوقی، قانون آیین دادرسی مدنی است.

بر اساس مقررات آیین دادرسی مدنی در غالب دعاوی حقوقی، دادگاه صالح به لحاظ محلی دادگاه محل اقامت خوانده است.

ادامه مطلب »»» مطالب حقوقی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۰۱ ، ۱۷:۲۲
آسایش گستران
چهارشنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۰۴:۱۱ ب.ظ

مفهوم اقرار در امور مدنی و کیفری

مفهوم اقرار در امور مدنی و کیفری

وکیل دادگستری و اقرار در امور مدنی و کیفری

همانطور که گفتیم اقرار به معنای گزارش حق یا مسئله‌ای به ضرر خود و به نفع دیگری است. این تعریف هم در خصوص اقرار در امور مدنی و هم در مورد اقرار در امور کیفری صدق می‌نماید. منتها نکته‌ای که باید به آن توجه بیشتری داشت، اثر اقرار و تفاوت آن در امور حقوقی و کیفری است. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا تفاوت آثار اقرار در امور مدنی و کیفری را مورد بررسی قرار دهیم.

اثر اقرار در امور مدنی و کیفری

در واقع، تفاوت آثار اقرار در امور مدنی و کیفری به اصل دعاوی حقوقی و کیفری برمی‌گردد. به عبارت بهتر، اثر دعوی حقوقی عموماً متوجه مال فرد می‌گردد. لیکن اثر دعوی کیفری می‌تواند متوجه حیثیت و آبرو و یا حتی جان فرد اقرارکننده گردد. به هر حال، از آن جایی که اقرار گزارش فرد علیه خود است، چه در امور حقوقی و چه در امور کیفری، به آسانی از سوی قاضی پذیرفته می‌شود. البته در امور کیفری مستندترین دلیل علیه اقرارکننده محسوب می‌شود مگر این که در روند رسیدگی به پرونده و دلایل و مستندات موجود در آن، مدارکی متناقض با اقرار فرد یافت شود.

شرایط اقرار

برای این که یک اقرار از سوی مراجع آگاهی و قضایی مورد توجه و قبول قرار گیرد، باید حائز شرایطی باشد. البته این شرایط در امور حقوقی و کیفری متفاوت است. در ادامه به بررسی شرایط قانونی صحت اقرار در امور مدنی و کیفری به صورت جداگانه می‌پردازیم.

ادامه مطلب »»» مقالات حقوقی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۰۱ ، ۱۶:۱۱
آسایش گستران
دوشنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۰۲:۰۱ ب.ظ

شرایط تحقق مسئولیت مدنی

شرایط تحقق مسئولیت مدنی

تحقق مسئولیت مدنی

مطابق مقررات قانون مدنی، شرایط مختلفی برای تحقق مسئولیت مدنی در نظر گرفته شده است.. شرایط مزبور، در بندهای سه‌گانه زیر مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد:

1- لزوم ورود ضرر به خواهان

1-

2- ملاک ضرر در اینجا عرفی است. یعنی تشخیص این که ضرر وارده، نامتعارف و یا نارواست، بر عهده عرف است.

3- صدمه و ضرر وارده می‌تواند مادی، معنوی و یا جسمانی باشد.

ویژگی‌های ضرر قابل جبران

بر اساس قانون، ضرری که در قالب نظام مسئولیت مدنی جای می‌گیرد، ویژگی‌هایی دارد که از قرار زیر است:

الف) مسلم بودن ضرر

در اینجا مسلم بودن در قبال ظنی و یا احتمالی بودن ضرر است. یعنی ضرر باید قطعی و محرز باشد.

ب) مستقیم بودن ضرر
پ) شخصی بودن

به این معنا است که خواهان و مدعی خسارت، باید زیان‌دیده و یا قائم مقام او باشد.

ت) ضرر وارده باید در نتیجه لطمه به حقوق شخص و یا نفع مشروع او باشد.
ج) ضرر باید قابل پیش‌بینی باشد.

ادامه مطلب...

https://nolo.asia/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۰۱ ، ۱۴:۰۱
آسایش گستران
سه شنبه, ۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۵۲ ب.ظ

انواع شهادت شهود

انواع شهادت شهود

شهادت با توجه به نحوه ابراز شهادت و شاهد، انواع مختلفی دارد:

شهادت مستقیم

مختص زمانی است که شاهد، وقوع امری را دیده و یا شنیده باشد. همچنین ممکن است چیزی را لمس کرده و از این طریق بتواند شهادت دهد.

شهادت بر شهادت شاهد

یکی از انواع شهادت، گواهی بر شهادت شاهد است. شهادت بر شهادت شاهد زمانی رخ می‌دهد که شاهد حاضر در دادگاه، خودش رأساً وقوع امری را ندیده، نشنیده و یا لمس نکرده است. لیکن مسئله از طرف شخصی که خود وقوع امر را دیده، شنیده و یا لمس کرده است، نقل و قول می‌نماید.

این نوع از شهادت زمانی اعتبار دارد که:

  1. دعوا حق‌الناسی باشد؛ اعم از مدنی و جزایی
  2. شاهد اصلی پرونده، فرد معتمد و قابل قبولی باشد ولی بنا به دلایلی (همچون غیبت، حبس، بیماری و غیره) حضور وی در دادگاه متعذر و یا متعسر باشد.

در این حالت، شهادت بر شهادت از سوی قاضی مورد پذیرش واقع می‌شود.

✔ بیشتر بخوانید : وکیل پایه یک اثبات جرم

شهادت بر امری که میان مردم یک محل پخش شده باشد

زمانی هست که یک فرد خود شاهد وقوع ماجرایی نبوده است. لیکن جریان را که میان مردم محل دهان به دهان پیچیده، شنیده است. چنین شهادتی نیز در دادگاه قابل استماع است علیرغم آن که شاهد شخصاً جریان را به چشم، ندیده و به گوش، نشنیده است.

شرایط شاهد

برای این که شهادت یک فرد واجد اعتبار باشد، شاهد باید دارای شرایطی بوده که در ادامه به آنها می‌پردازیم. به منظور آشنایی با شرایط شاهد، با ما تا انتهای مطلب «وکیل و شهادت شهود» همراه باشید.

شرایط شاهد

عقل و بلوغ

برای این که شهادت یک فرد در محاکم معتبر تلقی شود، نیاز است که شاهد از عقل و بلوغ لازم برخوردار باشد. این امر بدین معناست که شاهد باید عاقل و بالغ باشد. ملاک بلوغ و عقل برای شهادت بر اساس قانون مدنی، سن 15 سال تمام است. یعنی صرفاً شهادت اطفال 15 سال به بالا واجد اعتبار بوده مگر این که قانون‌گذار شهادت اطفال زیر 15 سال را در امور خاصی پذیرفته باشد.

البته این نکته نباید از نظر دور بماند که شهادت مجنون دائمی تحت هیچ شرایطی مورد قبول نیست و اعتباری ندارد. شهادت مجنون ادواری در شرایطی قابل قبول است که، در دوران صحت و سلامت باشد.

همچنین شهادت فردی که  کهولت سن داشته و مبتلا به فراموشی و آلزایمر است، در دادگاه قابل قبول نیست.

ادامه مطلب...

https://nolo.asia/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۰۱ ، ۱۲:۵۲
آسایش گستران
شنبه, ۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۰۸:۲۴ ب.ظ

امتناع قاضی از اجرای تکالیف

امتناع قاضی از اجرای تکالیف

اگر قضات در اجرای تعهدات قانونی خود کوتاهی نمایند، سبب پایمال شدن حقوق افراد خواهند شد. در این حالت دادگستری که مرجع تظلمات افراد است، به نهادی مشکوک تبدیل می‌شود که افراد ایمان و اعتماد خود را به آن از دست می‌دهند. این امر، مسئله‌ای بسیار خطرناک برای کل جامعه محسوب می‌گردد چرا که علاوه بر افزایش احتمال تسویه حساب‌های شخصی، دچار هرج و مرج در جامعه و پایین آمدن اعتبار حکومت‌ها می‌گردد.

امتناع قاضی از اجرای تکالیف

همانطور که مشاهده شد، امتناع قضات از انجام تکالیف قانونی خود می‌تواند آثار بسیار بدی را برای جامعه به همراه داشته باشد که حتی حیات جامعه را به خطر اندازد. حال باید دید مجازات امتناع از انجام وظایف قانونی از سوی قضات چیست؟

ضمانت اجرای امتناع از انجام وظایف قانونی توسط مقام قضایی

بر اساس ماده 597 کتاب پنجم بخش تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده از قانون مجازات اسلامی مصوب 1375، هر یک از مقامات قضایی که از انجام تکالیف قانونی خود امتناع ورزد، به شرح زیر مجازات خواهد شد:

الف. اگر برای بار اول باشد: به جبران خسارات وارده به انضمام انفصال از خدمات قضایی از شش ماه تا یک سال؛ و

ب. اگر برای بار دوم رخ دهد: انفصال دائم از خدمات دولتی به انضمام جبران خسارات وارده محکوم خواهد شد.

ادامه مطلب...

https://nolo.asia/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۰۱ ، ۲۰:۲۴
آسایش گستران
چهارشنبه, ۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۰۳:۲۴ ب.ظ

وکیل دادگستری و دعوی الزام به تحویل مبیع

وکیل دادگستری و دعوی الزام به تحویل مبیع

پیش از این توضیح دادیم که به مجرد عقد بیع، مشتری مالک مبیع می‌گردد. فلذا یکی از تعهدات مهم بایع، تحویل مبیع در موعد و مکان مقرر به مشتری است. حال اگر بایع از اجرای این تعهد خودداری نماید، تکلیف چیست؟

وکیل دادگستری و دعوی الزام به تحویل مبیع

در چنین شرایطی مشتری می‌تواند به عنوان مالک جدید ملک و به استناد مبایعه‌نامه و یا سند رسمی، الزام بایع به تحویل مبیع را مطالبه نماید. دعوی «الزام به تحویل مبیع» شرایطی دارد که در ادامه مطلب حاضر به بررسی این شرایط می‌پردازیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

الف) دادگاه صالح

در خصوص دادگاه صالح رسیدگی کننده به دعوی الزام به تحویل مبیع، باید به این نکته توجه داشت که نوع مال مورد معامله است که دادگاه صالح را تعیین می‌نماید. اگر مال مورد معامله، مال غیرمنقول باشد، دادگاه حقوقی محل وقوع مال غیرمنقول صالح است. لیکن چنانچه مبیع، مال منقول باشد دادگاه صالح رسیدگی کننده به آن، دادگاه محل اقامت خوانده و یا محل وقوع عقد است.

ب) مستندات دعوی

برای دعوی الزام به تحویل مبیع، از طریق مبایعه نامه می‌توان اقدام نمود. یعنی فروش مبیع و وقوع عقد بیع با مبایعه‌نامه قابل اثبات است و به استناد همین مبایعه‌نامه می‌توان دعوی الزام به تحویل مبیع را علیه بایع طرح نمود.

ادامه مطلب...

https://nolo.asia/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۰۱ ، ۱۵:۲۴
آسایش گستران
شنبه, ۷ خرداد ۱۴۰۱، ۰۶:۵۶ ب.ظ

مجازات توهین و فحاشی

مجازات توهین و فحاشی

توهین و فحاشی در قانون ایران

درا بتدا به بررسی این دو واژه میپردازیم، فحاشی از ناسزا گفتن و توهین از خوار و ذلیل کردن شخص مقابل می آید.

جالب تر آنکه بسیاری از افراد هنوز نمیدانند توهین و فحاشی در قوانین جمهوری اسلامی جرم محسوب میشود و به راحتی از آن میگذرند.

نکته قابل توجه در این مورد به کار بردن الفاظ رکیک است، به معنای دیگر هر چه الفاظ گفته شده ناپسندتر باشد جرم اشخاص هم بیشتر میشود و قانونگذار ممکن است مجازات سنگین تری برای شخص گوینده لحاظ نماید.

هم چنین در آیات و روایات هم از فحاشی سخن به میان آمده، و به طور صریح ذکر شده است که چنین عملی بی شرمانه و ناپسند است.

✔ بیشتر بخوانید : وکیل پایه یک در مجازات فحاشی و تهدید

توهین و فحاشی در قانون

در قوانین جمهوری اسلامی آمدِ است، افرادی که از الفاظ رکیک و ناسزا استفاده میکنند باتوجه به نوع و حد فحاشی به مجازات محکوم میشوند.

طبق ماده 608 قانون مجازات اسلامی تمامی اشخاصی که از توهین و فحاشی استفاده میکنند به 74 ضربه شلاق و جریمه نقدی 50 هزار تا 1 میلیون تومان محکوم میشوند.

نکته مهم: جرائم نقدی از سوی قانونگذار تعیین میگردند و ممکن تا حدودی نسبت به مبالغ ذکر شدِ بیشتر باشد.

نکته1: تعیین کننده اصلی این جرائم قاضی میباشد، که آن هم باتوجه به سابقه و نوع فحاشی شما تصمیم گیری می نماید.

نکته2: در صورتی که فحاشی در ملا عام انجام شود، مجازات مجرم سنگین تر خواهد بود.

ادامه مطلب...

https://nolo.asia

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۰۱ ، ۱۸:۵۶
آسایش گستران
پنجشنبه, ۵ خرداد ۱۴۰۱، ۰۵:۵۸ ب.ظ

شماره تلفن وکیل پایه یک دادگستری 09124970000

شماره تلفن وکیل پایه یک دادگستری 09124970000

امروزه دنیای حقوق و مشکلات گونان حقوقی برای هر فردی قابل پیش بینی است، اینکه در زمان نیاز به وکیل پایه یک دادگستری چه میزان دسترسی به وکیل داشته باشیم، یک موضوع قابل بررسی است . موسسه حقوق آسایش گستران این امکان را فراهم آورد است که در سریعترین زمان بتوانید در خصوص انواع موضوعات حقوقی توسط شماره تماس های موجود مشاوره حقوقی مناسبی را از وکیل پایه یک دریافت نمایید و یا پیگیری مشکلات حقوقی را به وکیل تخصصی بسپارید .شماره تلفن وکیل پایه یک دادگستری 09124970000 و 09124920000 سریعترین راه رسیدن به وکیل است.شماره وکیل اعاده دادرسی نیز برای افرادی که درگیر پرونده های مختومه ای شده اند که می خواهند مجدد پرونده را به جریان بیاندازند بسیار لازم است.در ادامه همراه ما باشید.

شماره وکیل پایه یک دادگستری

اگر نگران داشتن یک وکیل متعهد و  خوب هستید با موسسه ما تماس بگیرید ما هرچند بار که لازم باشد مشاوره های حقوقی رایگانی را به شما عزیزان ارائه خواهیم نمود.

کلیه هزینه های مشاوره حقوقی به عهده موسسه آسایش گستران بوده(رایگان) و هیچگونه هزینه ایی از مخاطبان دریافت نمی گردد.

راه های ارتباطی مختلف دسترسی و تماس با وکیل در تهران

در حال حاضر به سبب تخصصی شدن مسائل حقوقی و تمرکز وکلا بر یک موضوع خاص،این امکان  باید وجود داشته باشد افراد بتوانند با کمترین هزینه و با بیشترین سرعت به وکیل تخصصی خود دسترسی و تماس برقرار کند .
موسسه حقوقی آسایش گستران شرایطی را فراهم کرده است تا بتوانید در کوتاه ترین زمان و با بهترین عملکرد  وکیل مورد نظر خود را در موضوع تخصصی پیدا کنید.

شماره وکیل و راه های ارتباطی با آسایش گستران

مشاوره حقوقی با کارشناسان حقوقی موسسه

021-88401560 |021-88403166

تلفن همراه وکیل پایه یک دادگستری در تهران

0912-4970000 | 0912-4920000

آدرس موسسه حقوقی آسایش گستران

تهران | خیابان شهید مطهری| نرسیده خیابان شریعتی | روبروی بوستان شهیدآوینی | پلاک 11

برای مشاهده آدرس در گوگل مپ روی متن رو به رو کلیک نمائید »» موسسه حقوقی آسایش گستران

ادامه مطلب...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۰۱ ، ۱۷:۵۸
آسایش گستران

تشریح فسخ، تفاسخ و انفساخ از زبان وکیل دادگستری

در نظام حقوقی ایران سه اصطلاح مشابه وجود دارد که گاهی سبب سردرگمی میان مردم عادی می‌گردد. چرا که این اصطلاحات در قوانین رایج بوده در حالی‌که عامه مردم علم و اطلاع دقیقی از معنا، مفهوم و تفاوت‌های آنها ندارند. مطلب «تشریح فسخ، تفاسخ و انفساخ از زبان وکیل دادگستری» با ارائه تعریفی ساده و قابل‌فهم از مفاهیم مزبور، تفاوت‌های آنها را مشخص نموده و شما را در تشخیص اصطلاحات رایج در قراردادها راهنمایی می‌نماید.

تشریح فسخ از زبان وکیل دادگستری

  1. فسخ همان حق بر هم زدن قرارداد است که ضمن انعقاد قرارداد یا پس از آن، بنا به توافق طرفین و یا حکم قانون پیش‌بینی و تعبیه می‌گردد. حق بر هم زدن قرارداد یا همان حق فسخ می‌تواند برای یکی از طرفین قرارداد و یا هر دو طرف آن به وجود آید.
  2. حق فسخ در قانون مدنی تحت عنوان خیار فسخ شناخته می‌شود. به طور کلی اگر بخواهیم حق فسخ بر اساس مقررات قانونی را بشناسیم باید به مقررات قانون مدنی در باب خیارات رجوع و آن را بررسی نماییم. در خصوص خیارات باید به این نکات توجه داشت:

تشریح فسخ از زبان وکیل دادگستری

انواع حق فسخ

این حق مخصوص زمانی است که طرفین برای مدت معینی (مثلاً ظرف یک ماه از تاریخ انعقاد قرارداد) این حق را برای یکی از طرفین و یا هر دو طرف قرارداد قائل می‌شوند که قرارداد را به هر دلیلی فسخ نمایند. انواع خیاراتی که بر اساس مقررات قانون مدنی حاکم بر معاملات وجود دارد از قرار زیر هستند:

الف) خیارات مختص عقد بیع

شامل سه خیار مجلس، حیوان و تأخیر ثمن است. حق فسخ ناشی از هریک از این خیارات از قرار زیر است:

  1. خیار مجلس: تا زمانی‌که طرفین در مجلس حضور دارند، می‌توانند حق فسخ خود را نسبت به معامله اعمال نموده و آن را برهم زنند.
  2. خیار حیوان: مختص زمانی است که مبیع حیوان زنده باشد. در این صورت، خریدار تا 3 روز حق فسخ قرارداد را دارد.
  3. خیار تأخیر ثمن: زمانی‌که عوضین معامله میان بایع و مشتری رد و بدل نشده و 3 روز از زمان انعقاد قرارداد گذشته باشد، بایع حق دارد عقد بیع را فسخ نماید.

ادامه مطلب...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ خرداد ۰۱ ، ۲۱:۰۴
آسایش گستران