موسسه مشاوره حقوقی و کیفری

موسسه مشاوره حقوقی
مشخصات بلاگ

گروه وکلای آسایش گستران با در اختیار داشتن کادری گسترده از وکلای پایه یک و قضات بازنشسته و اساتید دانشگاهی در سراسر ایران و کشورهای زیادی میتوانند تامین کننده آسایش حقوقی شما هموطنان ارجمند باشند .

طبقه بندی موضوعی
جمعه, ۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۰۵:۴۲ ب.ظ

دریافت حکم تخلیه مستأجر توسط وکیل

دریافت حکم تخلیه مستأجر توسط وکیل

امروزه با بالا رفتن قیمت خرید ملک، یکی از مهمترین عقودی که به کرّات میان مردم منعقد می‌گردد، عقد اجاره است. بر اساس قانون، عقد اجاره به این معنا است که یک فرد منافع مال خود را برای مهلتی مشخص و در ازای دریافت مبلغی معین در اختیار دیگری قرار دهد. لیکن چنانچه مستأجر به برخی از تعهدات مندرج در قرارداد عمل ننموده و یا در موعد معین از تخلیه عین مستأجره سر باز زند، موجر می‌تواند تخلیه آن را از مراجع صالح قضایی درخواست نماید. در مطلب «دریافت حکم تخلیه مستاجر توسط وکیل» به بررسی شرایط آن می‌پردازیم.

عقد اجاره

دریافت حکم تخلیه مستاجر توسط وکیل

همانطور که در مقدمه عنوان شد، اجاره عقدی است که در آن موجر (مالک) منافع مال خود را برای مدت زمانی مشخص و در ازای دریافت مبلغی معین به دیگری (مستأجر) می‌سپارد. بنابراین:

1- اجاره عقدی موقت و مدت دار است؛ یعنی این که مدت زمانی مشخص در قرارداد ذکر می‌شود که عقد در همان مدت معتبر است.

2- در اجاره مستأجر مالک منفعت مال مورد اجاره می‌گردد. یعنی این که در عقد اجاره اصل مال به ملکیت مستأجر در نمی‌آید. بلکه منافع مال موضوع عقد بوده و به ملکیت مستأجر در می‌آید.

3- مبلغ قابل پرداخت در عقد اجاره باید در موعد و یا مواعد معینی که بین موجر و مستأجر مقرر شده است، پرداخت گردد. این امر از تعهدات مستأجر در قرارداد اجاره است که باید حتماً به آن پایبند باشد.

✔ بیشتر بخوانید : 19 نکته در تنظیم قرارداد اجاره توسط وکیل ملکی

تعهدات مستأجر در قرارداد اجاره

در قرارداد اجاره تعهدات مختلفی برای مستأجر پیش‌بینی شده است که عدم رعایت برخی از آنها از سوی مستأجر می‌تواند سبب صدور حکم تخلیه عین مستأجره گردد. در این قسمت از مطلب «دریافت حکم تخلیه مستأجر توسط وکیل» به تبیین و بررسی مهمترین تعهدات مستأجر می‌پردازیم:

ادامه مطلب...

https://nolo.asia/%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d8%ad%da%a9%d9%85-%d8%aa%d8%ae%d9%84%db%8c%d9%87-%d9%85%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%ac%d8%b1-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b7-%d9%88%da%a9%db%8c%d9%84/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی