موسسه مشاوره حقوقی و کیفری

موسسه مشاوره حقوقی
مشخصات بلاگ

گروه وکلای آسایش گستران با در اختیار داشتن کادری گسترده از وکلای پایه یک و قضات بازنشسته و اساتید دانشگاهی در سراسر ایران و کشورهای زیادی میتوانند تامین کننده آسایش حقوقی شما هموطنان ارجمند باشند .

طبقه بندی موضوعی
چهارشنبه, ۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۵ ب.ظ

وکیل الزام به تنظیم سند رسمی

وکیل الزام به تنظیم سند رسمی

از اهمیت اخذ وکیل برای الزام به تنظیم سند رسمی نگم براتون:) .... در این مطلب از یک وکیل متخصص در امور تنظیم سند دعوت کردیم تا از اهمیت برخورداری از وکیل پایه یک دادگستری در الزام به تنظیم سند رسمی برایمان بگوید.برای خواندن کامل مطلب میتوانید در اخر همین صفحه روی ادامه مطلب کلیک کنید تا به سایت اصلی منتقل یابید.

☎ دریافت مشاوره از وکیل پایه یک دادگستری » 09124970000 «

الزام به تنظیم سند رسمی

 

اولین مورد در این خصوص تنظیم سند رسمی میباشد به صورت کلی میتوان آن را قولنامه و مبایعه نامه خواند.از آنجایی که قولنامه شامل تعهد طرفین و موضوع به توافق رسیده آنان میباشد.

زمانی که فروشنده و شخص خریدار با یک دیگر سر معامله به توافق برسند، قراردادی را تنظیم میکنند که طرفین میبایست نسبت به آن بر سر عهد خود بمانند

از جمله شرایط به توافق رسیده و مدت زمان مشخصی که برای آن در نظر گرفته شده و در آخر بر سر این قرار باید بمانند.

توجه این نوع قول ها و تنظیم قراردادها در ماده 10 قانون مدنی ذکر شده است، هم چنین این نوع قراردادها بین افرادی به تصویب میرسد که پایه و چارچوب لازم جهت اجرایی کردن آن را ندارند.

مسئله حائز اهمیت این است که سند مذکور نشان دهنده نحوه انجام معامله و توافق طرفین باشد، اما جالب است بدانید:

که قولنامه بدین صورت نیست حال شاید بپرسید چرا متفاوت است، پاسخ واضح است به دلیل اینکه تا فروشنده ملک خویش را در دفاتر اسناد رسمی انتقال نداده باشد ن شخص فروشنده میتواند ادعا کند که معامله ای صورت گرفته و ن هر شخص حاضر در این رویداد میتواند شهادت دهد.

ادامه مطلب...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۹/۱۷
آسایش گستران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی