موسسه مشاوره حقوقی و کیفری

موسسه مشاوره حقوقی
مشخصات بلاگ

گروه وکلای آسایش گستران با در اختیار داشتن کادری گسترده از وکلای پایه یک و قضات بازنشسته و اساتید دانشگاهی در سراسر ایران و کشورهای زیادی میتوانند تامین کننده آسایش حقوقی شما هموطنان ارجمند باشند .

طبقه بندی موضوعی
دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۱۱ ب.ظ

قاچاق انسان در قانون مجازات اسلامی

قاچاق انسان در قانون مجازات اسلامی

قاچاق انسان یکی از جرایم بین المللی محسوب می شود و در تمامی کشورها با افرادی که این ارتکاب جرم را انجام می دهند توسط قانون برخورد خواهد شد و مجازات سنگینی را در پی خواهد داشت.در ایران نیز توسط قانونگذار براساس صلاحیت بین المللی مجازاتی تعیین گردید که در این مطلب”قاچاق انسان در قانون مجازات اسلامی” توسط وکیل پایه یک دادگستری شرح خواهیم داد.

راه های ارتباطی آنلاین

تلگرام: vakil | @vekalat@

اینستاگرام: vakilsite@

واتساپ: 09124970000

قاچاق انسان

مجازات قاچاق انسان

یکی از تجارت های پرسود غیرقانونی قاچاق انسان می باشد که علیرغم تلاش های پی در پی سازمان های مختلف بین المللی با مقابله با این جرم،اما همچنان مرتکبان این جرم در سراسر جهان جولان می دهند.

به تجارت انسان همان قاچاق انسان گفته می شود،که به اهداف بردگی جنسی،بیگاری و سوء استفاده تجاری جنسی برای دیگر اشخاص و خود قاچاقچیان است.

قاچاق انسان شکل نوینی از برده داری است که شامل ازدواج اجباری،استخراج اعضاء بدن انسان،بافت بدن از جلمه رحم اجاره ای و حذف تخمک،استخدام و وادار کردن انسان برای تن فروشی یا مجبور ساختن برای کارهای دشوار و سخت و طاقت فرسا در کارخنجات،رستوران و مزارع و پروژهای ساختمانی.

قاچاق انسان بعداز قاچاق مواد مخدر و جنگ افزار ها در رتبه سوم تجارت غیرقانونی دنیا قرار دارد و از انواع رایج آن قاچاق کودکان است.

بطورکلی قاچاق انسان با اهداف گوناگون و مختلفی  صورت می گیرد بعضی از این اهداف عبارتند از:

1-قاچاق دختر به قصد فحشاء

از جمله کشورهایی که از طرق قاچاق کودکان و زنان اقتصاد خود را میچرخاند و به صورت زیر زمینی فعالیت می کند آمریکا می باشد.

قاچاق انسان به قصد فحشاء یک رفتار بزهکارانه است و در قانون جمهوری اسلامی ایران مجازات چنین قاچاقی بسیار سنگین می باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی