موسسه مشاوره حقوقی و کیفری

موسسه مشاوره حقوقی
مشخصات بلاگ

گروه وکلای آسایش گستران با در اختیار داشتن کادری گسترده از وکلای پایه یک و قضات بازنشسته و اساتید دانشگاهی در سراسر ایران و کشورهای زیادی میتوانند تامین کننده آسایش حقوقی شما هموطنان ارجمند باشند .

طبقه بندی موضوعی
يكشنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۰۷:۱۹ ب.ظ

رکن های خلع ید

رکن های خلع ید

باید نسبت به این موضوع آگاه باشید در صورتی که یکی از این ارکان وجود نداشته باشد، دعاوی خلع ید مطمئنن رد خواهد شد و یا اینکه توسط دادگاه در مورد آن عدم استماع صادر میشود. در ذیل به رکن های خلع ید میپردازیم:

احراز مالکیت خواهان

وکیل ملکی برای خلع ید و تخلیه ید

* در این موضوع حتما باید مالکیت توسط دادگاه تایید شود،اصولا این تایید در قالب سند رسمی و یا حکم قطعی دادگاه میباشد

*باز هم در این گونه موارد دادگاه از اداره،مالکیت شخص را استعلام میکند.

*مطرح نمودن این دعاوی با سند عادی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.(در این خصوص میتوانید با مشاوران ما در ارتباط باشید).

*طبق ماده 22 قانون ثبت،شخصی مالک است که مال خود را به ثبت رسانده باشد، اما در مواقعی که ملک به ثبت نرسیده در مرحله اول میبایست مالکیت ملک را به اثبات رسانده باشد. سپس اقدامات بعدی،الخصوص مطرح نمودن دعاوی خلع ید را مطرح نمود.

*در مواقعی که کارهای به ثبت رسیدن ملک در حال انجام است و هنوز سند به ثبت نرسیده، و یا اینکه فرد مالکیت خود را از مزایده کسب نموده و مشکلاتی برای تنظیم آن وجود دارد . لازم نیست نگران باشید،در این گونه مواقع میتوان اقدام به طرح خلع ید پرداخت.

نحوه  احراز تصرف غاصبانه

جهت ثابت نمودن این مسائل در ابتدا دادگاه کارشناسی را جهت تحقیق و بررسی نمودن صحت مطالب، به محل تصرف شده اعزام مینماید تا تصرف غاصبانه شخص خوانده شده را بررسی کند. باید در رابطه با این بحث،تصرف نامشروع بوده باشد.. برای راحتی درک این مسئله مثالی خواهیم زد:

اگر شخص خوانده شده لزوما بتواند مدارک و مستنداتی به دادگاه ارائه دهد که ملک مورد نظر را رسما خریداری کرده است،دیگر مسئله ای به عنوان مطرح نمودن دعاوی خلع ید کاملا رد شده میباشد.دعاوی خلع ید در اموال مشاعی میتواند مطرح گردد.

منشا دعاوی خلع ید

منبع اصلی دعاوی خلع ید زورگیری یا همان غصب است. و این دعاوی در ماده 43 قانون اجرای احکام اتخاذ شده هم چنین طبق ماده 308، دعاوی خلع ید متضاد با تصرف تخلیه است و تهی از هر گونه قرار دادی میباشد.

انواع دعاوی خلع ید

*دعاوی تصرف عدوانی.

*دعاوی تخلیه.

*دعاوی تحویل مبیع.

سخن پایانی…

این مطالب صرفا آگاهی شما را افزایش خواهد داد. و مستقیما مشکلات شما را حل نخواهد کرد. برای باز ستاندن حقتان شما حتما باید با مشاوران ما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمائید. سپس اقدامات لازم در جهت رسیدن به حقتان را انجام دهید. از طرفی برای رسیدن به حق خویش گام اول طی کردن آگاهی و گام دوم کسب راهنمایی های کاربردی است.

موسسه حقوقی آسایش گستران با مشاوران دلسوز و مهربان با سطح آگاهی های قانونی و حقوقی بالا آماده خدمات رسانی به شما عزیزان میباشد.

ادامه مطلب...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۵/۲۴
آسایش گستران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی