موسسه مشاوره حقوقی و کیفری

موسسه مشاوره حقوقی
مشخصات بلاگ

گروه وکلای آسایش گستران با در اختیار داشتن کادری گسترده از وکلای پایه یک و قضات بازنشسته و اساتید دانشگاهی در سراسر ایران و کشورهای زیادی میتوانند تامین کننده آسایش حقوقی شما هموطنان ارجمند باشند .

طبقه بندی موضوعی

شناخت قوانین ازدواج موقت با توجه به رواج این ازدواج در جامعه  ضرورت آن  را بیش از پیش می نماید. ازدواج موقت در قانون مدنی کشور به رسمیت شناخته شده است و در ماده ۱۰۷۵ قانون مدنی صراحتا به آن پرداخته شده است. ازدواج‌موقت دارای شرایط و ارکان اساسی مشخصی است که علاوه بر شرایط صحت نکاح دائم، مدت مشخص و مهر معین را نیز در برمیگیردزن صیغه ای  و مرد صیغه کننده باید نسبت حق و حقوقی که نسبت به یکدیگر دارند آگاه باشند.

قوانین ازدواج موقت

 

 

زن و مرد چگونه می توانند به عقد موقت یکدیگر درآیند ؟

در عقد موقت برخلاف عقد دائم رفتن به دفاتر ثبت ازدواج و داشتن شاهد لازم و ضروری نیست . زن و مرد می توانند در خانه صیغه عقد رو جاری کنند به گونه ای که زن عنوان می کند که خود را برای مدت معین درازای مهریه ای مشخص ، به عقد مرد در می آورد . و مرد هم بر زبان می آورد که قبول می کنم .

 

ازدواج موقت

 

تفاوت اختلاف حقوق زن در ازدواج دائم و ازدواج موقت

زن در ازدواج موقت برخلاف زن در ازدواج دائم از حقوق مساوی برخوردار نیستند . در ازدواج موقت زن حق گرفتن خرج و مخارج روزانه که همان نفقه می باشد را ندارد و در صورت فوت شوهر زن در ازدواج موقت از شوهر ارث نخواهد برد .

مهریه در ازدواج موقت به زن تعلق می گیرد . چنانچه در ازدواج موقت مهریه ای از جانب زوجین تعیین نشود ازواج باطل خواهد بود .

وکیل پایه یک دادگستری بهترین گزینه برای مشاوره در خصوص ازدواج  موقت و مشکلات آن است

 

مدت زمان عقد موقت

در ازدواج موقت یا عقد موقت مدت زمان باید حتما مشخص شود کما اینکه این زمان از چند دقیقه تا سالها باشد بنابراین در ازدوج موقت حتما باید مدت زمان عقد مشخص شود .

تکلیف فرزند در عقد ازدواج موقت

چنانچه زن در زمان عقد موقت باردار شود قبل از هرچیز باید این ازدواج بصورت رسمی ثبت شود.

فرزندی که در ازدواج موقت به دنیا می آید دقیقا از همان حق و حقوقی برخوردار خواهد بود که برای فرزندان حاصل از ازدواج دائم مشخص شده است همچنین این فرزند به صورت برابر با سایر فرزندان ازدواج دائم از دارای پدر ارث خواهد برد .

یک مرد متاهل می تواند همزمان چند زن صیغه ای داشته باشد؟

در قانون هیچ محدودیتی برای ازدواج موقت وجود ندارد بنابراین مردی که یک ازدواج دائم دارد محدودیتی برای داشتن ازدواج موقت همزمان با چند زن را ندارد .

آیا زن شوهردار می تواند ازدواج موقت داشته باشد؟

زن شوهر دار به هیچ عنوان نمی تواند ازدواج موقت یا صیغه داشته باشد .

استفاده از صیغه برای فرار از زنا

چنانچه مرد زن دار با یک زن مجرد رابطه جنسی داشته باشد و این رابطه اشکار شود می تواند عنوان کند که این زن در صیغه او می باشد اما برعکس چنانچه یک زن شوهرداربا مردی رابطه جنسی برقرار کند نمی تواند عنوان کند که در صیغه مرد می باشد . درنتیجه این عمل جرم شناخته شده و مستوجب مجازات خواهد بود

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی